Oficina d'atenció a la ciutadania (OAC)
L'atenció ciutadana és la principal activitat de l'administració. Què hi pot haver millor que facilitar l'accés, la comunicació i la relació amb la ciutadania? I fer-ho a partir de les seves necessitats i disponibilitat. Si es fa bé, el ciutadà rebrà, per un costat, una atenció integral que es correspon amb les seves expectatives, hagi usat el canal presencial, telefònic o digital per informar-se, tramitar o bé gestionar. I la qualitat del servei que rebrà és homogènia en qualsevol dels canals emprats.
Per l'altre costat, l'oferta de serveis per via omnicanal afavoreix la readequació de la informació, dels continguts i els tràmits en clau de servei i de relació amb la ciutadania. Es podran organitzar (i obrir) l'espai físic per a les oficines d'atenció ciutadana (OAC), les línies primàries i secundàries telefòniques i la dotació de recursos que han d'atendre digitalment. I, si a més aquests serveis es proveeixen mancomunadament en xarxa (admissió de documents en qualsevol Administració, etc.), aleshores serà ben gran l'impacte en l'autoestima dels ciutadans i dels empleats públics.